Başka kokar annelerin evleri. Biz poğaça, kurabiye, kek, börek kokar sanırız ama aslında sevgi kokar. Annenin elinin değdiği her şeye geçen sevginin kokusudur eve sinen koku. Bir annenin eli değiyorsa her şey başka durur, başka kokar, başka lezzetli olur...


18 Eylül 2010 Cumartesi

Sarımsaklı, domatesli turşu


Bu yaz memlekette biraz uzunca kaldım ve erişte, tarhana gibi kışlık yiyeceklerimin çoğunu annemle beraber hazırladım. Ama şu sarımsaklı, domatesli turşuyu yapmaya fırsat bulamadan İstanbul'un yolunu tutmuştuk. Bugünlerde annem burada bizimle. Fırsattan istifade, turşumuzu yapıverdi. Efendim, annem yaptı, fotoğraflamak ve yazmak bana kaldı. Biz acı biberden yaptık ama o ince uzun biberlerin tatlılarını bulabilirseniz onunla da olur. Ölçüler anne işi; göz kararı yani. Ben elimden geldiğince hizaya sokmaya çalıştım. Kolay gelsin, afiyet olsun.



750 gr kadar biber
1,5 kg domates
3 baş sarımsak
3 yemek kaşığı turşu tuzu
2 su bardağından biraz az sirke
1 çay kaşığı limon tozu



Biberleri küçük küçük doğrayın. Domatesleri rendeleyin. Biz sarımsakları da rendeledik ama ezecekseniz kullandığınız tuzun miktarına ve turşu tuzu olmasına dikkat edin. Sarımsağı domatesle iyice karıştırın. Biberleri de ekleyerek harmanlayın.


Derince bir kapta sirke, tuz ve limon tozunu karıştırın. Tuz ve limon tozu eriyince domatesli karışımla birleştirin. Kavanozlarınıza doldurarak ağızlarını sıkıca kapatın. Yaklaşık 15 gün içinde turşunuz hazır olacaktır. Ben kahvaltıda yemeye bayılıyorum ama yemeklerin, özellikle de kısırın yanında nefis oluyor.







Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder