Başka kokar annelerin evleri. Biz poğaça, kurabiye, kek, börek kokar sanırız ama aslında sevgi kokar. Annenin elinin değdiği her şeye geçen sevginin kokusudur eve sinen koku. Bir annenin eli değiyorsa her şey başka durur, başka kokar, başka lezzetli olur...


19 Eylül 2010 Pazar

Közlenmiş panlıcanla fırında karnıyarık



Patlıcanı çok severim ve patlıcanla yapılan her şeye bayılırım. Ama patlıcanın bir sorunu var; kızartırken çok yağ çeker bildiğiniz gibi. Bu nedenle de kızartılarak yapılan yemeklerine alternatifler üretiyorum zaman zaman. Köz patlıcanlı karnıyarık da onlardan biri. Ocakta patlıcan biber közleme aletini görmüşsünüzdür. İnanın çok işe yarıyor. Eskiden fırında, alüminyum folyonun üzerinde közlerdim. Şimdi o közleme aletiyle çok daha pratik şekilde hallediyorum.



8 küçük patlıcan
200 gram dana kıyma
2 kaşık ayçiçek yağı
1 soğan
2 biber
3 orta boy domates
kırmızı toz biber
tuz
karabiber
4-5 sap maydonoz




Patlıcanları yıkayıp altından ve üstünden birer şerit soyuyorum. Yarmayı közleme sonrasına bırakmanızda fayda var, zira közlenirken suyu akabilir. Saplarıyla birlikte közlüyorum ve fırına dayanıklı bir tepsiye alıyorum. (Fırında yemek pişirmek çok kişiyi korkutuyor, zor bir şeymiş gibi geliyor ama bir kez alışınca tencerede pişirmekten çok daha pratik ve lezzetli olduğunu görüyorsunuz.)

Sonrası malum: Kıymayı yağda kavuruyoruz, rendelenmiş soğanı, küçük doğranmış biberi ekleyip biraz daha çeviriyoruz. Domatesi ve toz biberi de ekliyoruz. (Toz biber demişken... Anne eli... Toz biberi ve daha bir sürü kışlık malzemeyi annem yazdan hazırlayıp bana veriyor sağolsun.) Pişen harcı ocaktan alınca tuzunu, karabiberini ve maydonozunu ekliyoruz. Patlıcanların içine doldurup tepsiye suyunu da koyuyoruz.
220 derecede yarım saatte pişiyor.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder