Başka kokar annelerin evleri. Biz poğaça, kurabiye, kek, börek kokar sanırız ama aslında sevgi kokar. Annenin elinin değdiği her şeye geçen sevginin kokusudur eve sinen koku. Bir annenin eli değiyorsa her şey başka durur, başka kokar, başka lezzetli olur...


13 Ekim 2010 Çarşamba

Portakallı Anne Kurabiyesi


Merhaba,
Artık okula giden bir çocuk annesi olarak daha bir hamarat mı oldum ne!.. Ege'yi öğleyin okuldan alıyorum, öğle yemeğini yemiş olarak. Bu arada, evde yeşil mercimeği ağzına sürmeyen çocuk, okulda bir tabak mercimek yemeğini silip süpürdü. Gözlerimle gördüm :))) Neyse efendim... Öğle uykusuna yatıyor ve uyandığında ara öğün saati gelmiş oluyor. Hamarat anne durur mu? O gelmeden önce, evde elimin altında ne gibi malzemeler var bir bakıyorum ve sonra uydurmaya başlıyorum. Bu tarif de onlardan. "Olsa olsa böyledir," diye işe koyuldum, sonuç mükemmeldi. Sizlerle de paylaşayım dedim.




1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
3/4 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1 tatlı kaşığı karbonat
1 portakal kabuğu rendesi





Hepsini karıştırıp aldığı kadar unla yağuruyoruz. Hamur çok sert olmasın, yoksa kurabiye tıkış tıkış olur. Yuvarlayıp toz şekere batırıyoruz ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz.

Dikkat!!! Kabaracaklar... Çok sık koymayın.
Bu tarifle iki tepsiye bölmelisiniz.

180 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dk üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder